GTÜ Öncülüğünde Yeni Nesil Afet Eğitimi Uygulaması

Cengiz Akgün
Cengiz Akgün
26 Temmuz 2024 Cuma 10:44
GTÜ Öncülüğünde Yeni Nesil Afet Eğitimi Uygulaması

Gebze Teknik Üniversitesi (GTÜ) öncülüğünde yürütülen "READY4DISasters- Resilient communities through awareness and preparedness against the risks of fire, flood, and landslide” (Yangın, sel ve heyelan risklerine karşı farkındalık ve hazırlıklar yoluyla dirençli topluluklar) projesi, afetlere karşı toplulukların farkındalığını ve dirençliliğini artırmayı amaçlıyor. Bu kapsamda proje, tüm cep telefonlarında çalışacak şekilde afet oyunları geliştiriyor.

4 farklı ülkeden 7 ortağın yer aldığı projenin 3. Ulusötesi toplantısı Digiway ev sahipliğinde Gürcistan’ın Tiflis kentinde gerçekleştirildi. Türkiye’den Kocaeli AFAD ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Başkanlığı’nın da yer aldığı proje, Avrupa'da afetlere hazırlıklı olmayı ve gönüllü ağlarını güçlendirmeyi, sosyal farkındalığı ve eğitimlere katılımı teşvik etmeyi, yerel vatandaşları motive etmeyi ve yenilikçi eğitim modülleriyle gönüllülük bilincini artırmayı hedefliyor.

Dijital Oyunlar ile Afetlere Hazırlık

Proje kapsamında yangın, sel ve heyelan olmak üzere üç farklı afet türü üzerine dijital oyunlar ve açık eğitim kaynakları geliştiriliyor. Bu oyunlar ve kaynaklar, afetlere hazırlık, tepki ve kurtarma süreçlerinde pratiklerin paylaşılması ve toplulukların direnç düzeylerinin ölçülmesi yöntemleri sunacak.

Pratik Becerileri Geliştiren Oyunlar

Özellikle yangın, sel ve heyelan gibi afetlerde gönüllülerin pratik becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacak 3 oyunlu (dijital eğitmenler gibi) uygulama geliştiriliyor. Oyunun senaryoları çevrimiçi öğrenme platformu için geliştirilen eğitim modüllerine göre hazırlanıyor. Oyunda 3 boyutlu grafikler kullanılıyor ve her oyun için başlangıç, orta ve ileri seviye olmak üzere üç seviye dikkate alınıyor.

Oyunlar, modüllerden edinilen bilgilerin pekiştirilmesine ve kullanıcıların afetlere karşı hazırlıklı olmalarına yönelik eğitime aracı olarak kullanılacak. Kullanıcılar becerilerini dijital ortamda test edebilecekler ve puanlama sistemi ile kendilerini değerlendirebilecekler.

Geniş Erişimli Oyunlar

Uygulama ve oyunlar İngilizce, Türkçe, İtalyanca, Yunanca ve Gürcüce olmak üzere 5 dilde sunulacak. Nihai ürün, IOS ve Android sistemler için erişilebilir olacak ve App Store ve Play Store'da yayınlanacak.

Proje Sonuçları

Ekim 2024 tarihinde Türkiye üzerinden, 5 Kasım 2024 tarihinde ise İtalya üzerinden uluslararası webinarlar düzenlenecek. Projenin ürünlerinin Kasım 2024 sonunda GTÜ’de düzenlenecek bir proje kapanış konferansı ile paylaşılması ve kullanıma açılması öngörülüyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner55

banner48

banner72

banner62

banner73